Uvažujete o změně dodavatele nebo jste již definitivně rozhodnutí? Ať už jsou Vaše důvody jakékoliv, je dobré vědět, co očekávat.
Marek z týmu BezPlýtvání.cz by Vám dnes chtěl říct, co vůbec pro Vás znamená taková změna dodavatele. Video na konci článku.
Začneme tím, na co si dát pozor:
Poplatek za převod:
Občas se setkáváme, že jsou zákazníci ochotni zaplatit za to, aby nemuseli řešit výpovědi se svým současným dodavatelem. Tím pádem veškeré poplatky za převod nebo, jak tomu dnes říkají odborně, poplatek za aktivaci smlouvy. Nic takového nikdy nikomu neplaťte. Převody bývají zcela zdarma
Jaký je proces změny a co můžete očekávat:
Spolu se smlouvou zpravidla podepisujete i plnou moc, aby Váš nový dodavatel mohl vyřešit veškeré potřebné kroky k převodu za Vás. Váš nový dodavatel nahlásí žádost o změnu Vašemu současnému dodavateli, distributorovi v daném území a úřadu OTE.
Postupy a termíny:
Změna dodavatele není nic extrémně složitého, ale je to proces, který má jasně dané postupy a termíny, do kdy musí být dané kroky vyřešené.
Za nás radíme, vybírejte dodavatele, který má podepsaný etický kodex regulačního úřadu, kde jsou pravidla, jak se má dodavatel chovat. Jedno z těchto pravidel je, že Vás nepřevádí okamžitě s podpisem smlouvy, ale že navazuje na datum, kdy Vám končí smlouva u Vašeho dodavatele. Tím zabráníte pokutám, které mohou vzniknout při přechodu k jinému dodavateli.
Pokud máte stabilního partnera, který má podepsaný etický kodex regulačního úřadu, nemusíte se změny dodavatele vůbec bát. Nikdo k Vám nebude jezdit, nic se nebude fyzicky měnit, vše zůstane, jak máte. Nezmění se dokonce ani člověk, který k Vám chodí dělat odečty.
V případě dalších dotazů stačí kliknout na tlačítko dole pod videem a my se Vám rádi ozveme.